wtorek, 18 grudnia 2018

Aktualizacja: Święto Narodowe w Samtse


Studiowanie potrafi być na tyle wyczerpujące, by zupełnie wymazać kilka godzin z pamięci, a w moim przypadku - wczorajszą datę, 17 grudnia, obchody Święta Narodowego Bhutanu, jedna z nielicznych okazji, by zobaczyć wszystkich członków rodziny królewskiej.

King Jigme Khesar Facebook



Tegoroczne, 111. obchody Święta Narodowego odbyły się w Samtse, mieście w dystrykcie o tej samej nazwie w południowo-zachodniej części kraju. Święto Narodowe upamiętnia koronację Ugyena Wangchucka (prapradziadka obecnego króla Jigme Khesara) na pierwszego króla Bhutanu, która odbyła się 17 grudnia 1907.

King Jigme Khesar Facebook

Obchody tego dnia obejmują publiczne przemówienie króla, procesję ze statuetką Ugyena Wangchucka czy wręczanie orderów i medali zasłużonym obywatelom, a także część artystyczną. W tym roku w swoim przemówieniu król poruszył głównie kwestie polityczno-demokratyczne oraz te dotyczące dalszego rozwoju kraju.

King Jigme Khesar Facebook

Jesteśmy małym krajem - krajem takim, jak żaden inny. Dlatego jesteśmy w stanie być bardziej wydajni i skuteczniejsi od innych. To, co inni mogą zrobić w ciągu dekady, my możemy i powinniśmy osiągnąć w kilka lat. To, czym inni zarządzają od lat, my możemy i powinniśmy osiągnąć w ciągu kilku miesięcy.

King Jigme Khesar Facebook

King Jigme Khesar Facebook

King Jigme Khesar Facebook

Tak jak wspominałam, Święto Narodowe to jedna z nielicznych okazji, by zobaczyć całą rodzinę królewską, a w tym roku dodatkowo, po długiej przerwie, także królową Jetsun Pemę i małego księcia Jigme Namgyela. Nie wiem jak Wy, ale ja naprawdę się za nimi stęskniłam i dlatego z niecierpliwością czekałam na wczorajszy dzień.

King Jigme Khesar Facebook

King Jigme Khesar Facebook

Niestety, w tym roku biuro prasowe/osoby odpowiedzialne za prowadzenie kont na mediach społecznościowych ogromnie nas (a przynajmniej mnie) zawiodły w kwestii publikacji zdjęć rodziny królewskiej. Wśród 50 zdjęć opublikowanych na oficjalnym koncie króla Jigme Khesara na Facebooku znalazłam tylko jedno przedstawiające królową Jetsun Pemę. Rozumiem, że to nie ona była tego dnia najważniejsza, ale w ostatnim czasie naprawdę rzadko publikuje się jej zdjęcia, co jest dosyć dziwne, bo jakkolwiek nigdy nie było ich za wiele, tak teraz nie ma żadnych. Nie mam pojęcia jaka jest tego przyczyna, jedyne, co przychodzi mi na myśl to to, że sama Jetsun zdecydowała ograniczyć ich ilość. Może po prostu nie lubi do nich pozować?

King Jigme Khesar Facebook

Szczerze przyznam, że wyjaśnienie jest dosyć wątpliwe, jako że jej "wyjścia" w ostatnim czasie także zostały znacząco zredukowane. Po raz ostatni widzieliśmy ją, uwaga, 17 sierpnia, kiedy razem z resztą rodziny wzięła udział w ceremonii upamiętniającej zmarłego byłego Premiera Indii.

King Jigme Khesar Facebook

Ale ponieważ nie mam specjalnej ochoty mnożyć teorii spiskowych (a Wy pewnie nie chcecie o nich czytać), po prostu zostawmy ten temat i przejdźmy do innych członków rodziny. Tutaj przydatny będzie ten post klik, w którym znajdziecie najważniejsze informacje dotyczące dalszych członków rodziny (nie do końca aktualny, o czym przekonacie się  za chwilę). Na zdjęciach możemy zobaczyć:

-królową Sangay Choden;

King Jigme Khesar Facebook

-królową Dorji Wangmo ze zwycięzcą konkursu rysunkowego;

King Jigme Khesar Facebook

-królową Tshering Yangdon, matkę króla Jigme Khesara;

King Jigme Khesar Facebook

-księżniczkę Chimi Yangzom, przyrodnią siostrę króla Jigme Khesara (córkę króla Jigme Singye i królowej Tshering Pem) oraz jej syna Jamyanga Singye;

King Jigme Khesar Facebook

-księżniczkę Sonam Dechan, także przyrodnią siostrę obecnego króla (córkę króla Jigme Singye i królowej Dorji Wangmo) z synem, Jigje;

King Jigme Khesar Facebook

-księżniczkę Euphelmę Choden (najmłodszą przyrodnią siostrę króla Jigme Khesara, córkę króla Jigme Singye i królowej Sangay Choden) i księcia Ugyena Jigme (młodszego rodzonego brata księżniczki Chimi Yangzom, syna króla Jigme Singye i królowej Tshering Pem) oraz Yuedem (Yangzom?), prawdopodobnie chodzi o córkę księżniczki Dechen Yangzom, młodszej rodzonej siostry króla Jigme Khesara. Jak widać, dziewczynka jest już duża, ale kiedy w zeszłym roku pisałam o rodzinie króla, nigdzie nie było o niej wzmianki. Ciekawe, ile jest jeszcze wnucząt Jigme Singye, o których istnieniu nawet nie wiemy?

King Jigme Khesar Facebook

W przypadku księżniczki Chimi Yangzom, dysponujemy większą ilością zdjęć jej i jej rodziny ze Święta Narodowego, a to dzięki temu, że ma konto na Instagramie (prawdopodobnie "oficjalne", choć nie jestem pewna. Z drugiej strony, który fan księżniczki posiadałby więcej zdjęć niż jest publikowanych oficjalnie?). Jedyny problem jest taki, że nie mogę tutaj wstawić oryginalnego postu, dlatego też wstawiam tylko zdjęcia. Konto znajdziecie tutaj.

Chimi Yangzom Instagram

Chimi Yangzom Instagram

Skoro już jesteśmy przy Instagramie, znalazłam także nieco więcej zdjęć Jetsun Pemy i małego Jigme. Większość nie jest nowa, zamieszczałam je powyżej, za wyjątkiem dwóch poniższych.

The Royal Family of Bhutan Instagram

The Royal Family of Bhutan Instagram

7 komentarzy:

  1. To ja się może zagłębię w temat Jetsun Pemy. Moim zdaniem jest coś nie tak, skoro dotąd było dość sporo jej zdjęć, a teraz nie ma nic. Mi osobiście coś tu nie gra, nie będę tworzyć teorii spiskowych, ale nie podoba mi się ta sytuacja :/
    Śmieszne buty :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale że król zabrał ze sobą syna a czy była już publikowana grudniowa kartka z kalendarza? Musiałam chyba przegapić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była ale użyto do niej tego samego zdjęcia co w zeszłym roku więc stwierdziłam że nie będę jej tutaj ponownie zamieszczać

      Usuń
  3. Mam nadzieję,że wszystko z Jetsun dobrze.Po ostatnim zniknięciu Lalli Salmy jestem wyczulona na takie dłuższe nieobecności,ale na razie nie ma co siać paniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam cichą nadzieję,że jest to spowodowaną ciążą Jetsun, chyba że cierpi na depresję, kto wie :)

      Usuń
    2. Też pomyślałam o ciąży! Miejmy nadzieję, że podadzą ja do publicznej wiadomości, o ile oczywiście to prawda

      Usuń
  4. Jakby nie było - kobiety tego kraju są przepiękne!!

    OdpowiedzUsuń

Publikując komentarz zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych, takich jak nazwa użytkownika czy adres e-mail, zgodnie z rozporządzeniem art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dane te są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu oraz do celów statystycznych.