wtorek, 3 września 2019

Królewscy Fani - jak to się zaczęło? cz. 11


Kochani! Wracamy do Was z serią : "Królewscy Fani - jak to się zaczęło?"

Dzisiejszą bohaterką będzie nasza czytelniczka Ola.





Jak długo interesujesz się rodzinami królewskimi i jak to wszystko się zaczęło?

Rodzinami królewskimi (a właściwie jedną: brytyjską rodziną królewską) interesuję się  ogólnie od 6 lat czyli od momentu narodzin księcia George’a, a dokładniej, bardziej szczegółowo tak od około 3 lat. Mam świadomość, że jest to trochę skomplikowane. Od 2013 roku przez pewien czas nie miałam możliwości żeby na bieżąco czytać o BRK( miałam wtedy mniej niż 10 lat i nie miałam jeszcze wiedzy gdzie mogę czytać prawdziwe, rzetelne informacje na ten temat. Nie wiedziałam też jak ich szukać i byłam jeszcze zwyczajnie trochę za mała).

Wiem, że pytanie jest o rodziny królewskie, jednak moja odpowiedź jest taka, ponieważ interesuję się tylko brytyjską rodziną królewską. Jeżeli chodzi o inne rodziny królewskie to w bardzo małym stopniu interesuję się SRK.

Moja przygoda z BRK zaczęła się na kilka dni przed tym, jak księżna Kate urodziła pierwszego syna, bo pamiętam, że wtedy pierwszy raz zobaczyłam ją w gazecie i poczułam taką dziwną ,,chemię”. Najpierw do niej, a później do całej BRK.
Pamiętam też dokładnie, że księżna Kate, na tym zdjęciu w gazecie, miała na sobie sukienkę w groszki ze sklepu Topshop.





Pamiętam, że wspólnie z osobami bliskimi z mojego otoczenia czekałam aż księżna Cambridge urodzi. Później śledziłam w gazetach chrzest małego księcia George’a i jego pierwsze royal tour do Australii i Nowej Zelandii z jego rodzicami. Tak samo było z księżniczką Charlotte. W końcu głębiej zaczęłam interesować się tym tematem i tak bywałam częstym gościem na blogu o rodzinie z Cambridge, a później blogu Agnieszki o BRK. Później odkryłam też blog ,,Blue Blood” i blog ,,Blogowanie z K”. I tak moje zainteresowanie trwa do dzisiaj.


Która rodzina królewska jest Twoją ulubioną? Którą księżną / królową podziwiasz najbardziej i za co?

Jak już powyżej wspomniałam. Właściwie interesuję się tylko BRK, więc odpowiedź na to pytanie jest jasna.


Wydaję mi się, że najbardziej podziwiam królową Elżbietę II. Podziwiam  ją za wyjątkowo wierną służbę narodowi i monarchii. Sądzę, że jest władcą, którego cechuje: pracowitość, spokój, opanowanie, sprawiedliwość i wierność swoim obowiązkom. Przetrwała już wiele nieciekawych dla monarchii sytuacji i uważam, że za to należy jej się bardzo duży respekt.

Który książę / król jest według Ciebie najprzystojniejszy?

Nie umiem zdecydować, ale wydaje mi się, że książę William i Harry są przystojni. Książę Filip w młodości też był bardzo przystojny. Myślę też, że król Holandii jest przystojny.

Czy często wysyłasz listy do członków rodzin królewskich? Która otrzymana odpowiedź jest Twoją ulubioną?

Myślę, że tak. Robię to dosyć często, a bardzo często zdarza się, że wysyłam listy kilka razy w miesiącu. Listy do BRK zaczęłam wysyłać w lipcu 2018 roku.

Mam kilka moich ulubionych odpowiedzi. Pierwsza to list od księżnej Kate, który wysłałam do niej bez okazji. Drugą ulubioną odpowiedzią jest  tegoroczne podziękowanie za życzenia urodzinowe wysłane do księżniczki Anny. Trzecią-i chyba ostatnią- ulubioną odpowiedzią jest kartka od księżnej Sarah z okazji Wielkanocy.

Z jaką monarchinią chciałabyś się spotkać w przyszłości i dlaczego?

Jeżeli chodzi o którąś z królowych, to chciałabym się spotykać z królową Elżbietą II. Prawie zawsze jest uśmiechnięta i bardzo ją podziwiam. W tym wszystkim jest też wyrozumiała dla wielu osób i jest kobietą z poczuciem humoru. Chciałabym też w przyszłości spotkać królową Matyldę z Belgii. Sądzę, że jest ciekawą osobą i wiem też, że ma polskie korzenie.

Jednak, najbardziej chciałabym się spotkać z księżną Cambridge. To od niej wszystko się zaczęło, podziwiam ją za bardzo wiele rzeczy np. za jej pracę charytatywną. Stanowi dla mnie inspirację od samego początku. Jej styl mnie oczarował 😊


Gdybyś mogła zamienić się na jeden dzień w księżniczkę / królową to którą byś wybrała i dlaczego?

Wybrałabym księżną Kate. Chciałabym zobaczyć jak przygotowuje się do oficjalnych wyjść i jak godzi obowiązki matki trójki małych dzieci z byciem księżną(mam świadomość, że ma pomoc w postaci niani).


Co sądzisz o nowej brytyjskiej Księżnej? Czy według Ciebie dobrze sobie radzi?


Nie będę ukrywać, że od samego początku nie przepadam za księżną Sussex. Jednak, w ocenie jej królewskich obowiązków postaram się być obiektywna.
Sądzę, że księżna Meghan mimo wszystko dobrze sobie radzi. Wiadomo, że czasami zdarzają się jakieś wpadki, ale one zdarzają się każdemu. Nikt przecież nie jest idealny 😉

Czy zbierasz jakieś pamiątki związane z rodzinami królewskimi ( filmy, wycinki z gazet, czasopisma, książki, gadżety)?

Tak, zbieram takie rzeczy. Dzięki mojej wspaniałej, niezastąpionej znajomej mam kilka pamiątek związanych z BRK, z Londynu. Wycinki z gazet wpinam do segregatora, a czasopisma takie jak magazyn ,,Hello” oraz gazetę ,,Dworskie życie” kolekcjonuję w całości.  Mam też kilka książek o BRK.




























Dziękujemy bardzo Oli za podzielenie się z nami swoją kolekcją.


Jeśli ktoś z Was ma ochotę zostać bohaterem kolejnego postu to zapraszamy do kontaktu.

6 komentarzy:

  1. Ależ ładna i uporządkowana kolekcja i to w tak relatywnie młodym wieku (mówię to z całą sympatią, Olu, bo ja w twoim wieku miałam bardzo, bardzo mało: ).

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za Twój komplement :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję również Wam dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam tyle lat co Ty mniej więcej, kiedy zaczęłam interesować się Brytyjską Rodziną Królewską - u mnie zaczęło od księznej Diany. Pasja trwa już ponad dwadzieścia lat i życzę Ci, aby i Twoja trwała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz. Mam nadzieję, że w mojej pasji wytrwam tyle lat co Ty ;)

      Usuń
  5. Zapomniałam wspomnieć, że plakaty o BRK , które widnieją na powyższych zdjęciach są mojego autorstwa. Robiłam je głównie na lekcje j. angielskiego, ale nie ukrywam, że tworzenie ich sprawiało mi radość.

    OdpowiedzUsuń

Publikując komentarz zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych, takich jak nazwa użytkownika czy adres e-mail, zgodnie z rozporządzeniem art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dane te są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu oraz do celów statystycznych.